شفاف سازی "شیراز" در خصوص آخرین وضعیت شناسایی ذخیره مستمری کارکنان بازنشسته

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در خصوص عدم شناسایی ذخیره مستمری و سایر مزایای کارکنان بازنشسته این شرکت در سال مالی منتهی به 30 اسفند 1395 شفاف سازی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت پتروشیمی شیراز با ارسال نامه ای به اداره نظارت بر ناشران بورسی در خصوص آخرین وضعیت شناسایی ذخیره مستمری و سایر مزایای کارکنان بازنشسته عادی و پیش از موعد توضیحاتی ارایه داد که به شرح زیر است:

احتراما عطف به نامه شماره 3672580 تاریخ 2 مرداد 1396 در خصوص عدم شناسایی ذخیره مستمری و سایر مزایای کارکنان بازنشسته این شرکت در سال مالی منتهی به 30 اسفند 1395، به استحضار می رساند هزینه های اعلامی از طرف صندوق بازنشستگی به صورت ماهیانه پرداخت و در هزینه های جاری هر دوره در دفاتر ثبت می شود.

بر اساس این نامه، محاسبه ذخیره بازنشستگی نیازمند جمع آوری سوابق و اطلاعات کامل پرسنل بازنشسته شرکت از ابتدا تا کنون است که با توجه به قئمت شرکت پتروشیمی شیراز و بالا بودن تعداد بازنشستگان، جمع آوری اطلاعات مزبور زمان بر بوده که تا کنون امکان پذیر نشده است.

همچنین محاسبه ذخیره مذکور براساس محاسبات پیچیده اکچوئری و بر مبنای مفروضاتی از قبیل امید به زندگی، نرخ رشد حقوق و نرخ تنزیل است.

بدیهی است پس از گردآوری اطلاعات کامل مورد نیاز محاسبات مزبور انجام و هرگونه ذخیره احتمالی از این بابت پس از تایید هیات مدیره شرکت در دفاتر منظور خواهد شد.

این نامه در انتها می افزاید، بابت موضوع ذکر شده مبلغ یک هزار و 446 میلیارد ریال ذخیره در دفاتر لحاظ شده است.

یادآوری می شود توضیحات شرکت در خصوص نامه اداره نظارت بر ناشران بورسی به شرح زیر است:

با عنایت به انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به 30 اسفند 95 و عدم شناسایی ذخیره مستمری و سایر مزایای کارکنان بازنشسته عادی و پیش از موعد مطابق استاندارد حسابداری شماره 33، ضروری ‌است دلایل شرکت در خصوص عدم شناسایی ذخیره مورد نیاز در سال 95 مطابق نظر حسابرس شرکت ارائه شود، همچنین با توجه به لزوم ارایه اطلاعات قابل اتکا طبق مفاد ماده 5 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات مقتضی است ضمن اعلام آمار آخرین وضعیت پرسنل مشمول این موضوع، وضعیت و رویه شناسایی هزینه مربوطه در اطلاعات پیش‎‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 تشریح شود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید